Cinemaruimte

Gewijzigd op Vr, 19 Jan, 2024 om 11:05 AM

Ons gebouw The Horizon beschikt over een volledig uitgeruste bioscoopruimte met gratis Netflix-account. Op deze pagina lees je hoe je deze service gebruikt en hoe je veelvoorkomende problemen oplost.


De bioscoopruimte gebruiken

Om gebruik te maken van de bioscoopruimte heb je twee opties:

  • Ga via de HOMI Tenant App naar Services en reserveer de bioscoopruimte. Deze reservering is gratis en garandeert dat je de bioscoopruimte privé kunt gebruiken. 
  • Als niemand anders de bioscoopruimte heeft gereserveerd, kun je ook gewoon binnenlopen tussen 8:00 en 22:00 uur. Houd er wel rekening mee dat iemand die de ruimte reserveert, voorrang krijgt bij het gebruik van de ruimte.

Huisregels

De bioscoopzaal is dagelijks geopend van 8:00 tot 22:00 uur.

De huurder is verantwoordelijk voor de reservering, het gebruik van de apparatuur en eventuele externe gasten.

Er mag in geen geval overlast worden veroorzaakt voor de medebewoners.


Minderjarige gebruikers moeten te allen tijde worden begeleid door een volwassene. 


In geval van schade/diefstal worden kosten in rekening gebracht bij de huurder. Indien de huurder niet kan worden herkend, worden de kosten ten laste gebracht van de gemeenschappelijke lasten. Wij rekenen daarom op uw solidariteit met uw medehuurders.


Na elk gebruik moet de kamer in een onberispelijke en schone staat worden achtergelaten.


Hoe je Netflix of een BluRay-schijf kunt kijken

De bioscoop is uitgerust met een professionele projector en een geluidssysteem van hoge kwaliteit. Volg deze stappen om de juiste apparaten in te schakelen:

1.    Start de versterker

  1. Neem de afstandsbediening van Pioneer en richt deze naar voren
  2. Druk op de oranje aan/uit-knop om het apparaat in te schakelen
  3. Druk op de blauwe cirkelknop BD om de BluRay-speler te selecteren

2.    De projector starten

  1. Neem de Epson-afstandsbediening en richt deze op de beamer (aan het plafond, in het midden van de kamer)
  2. Druk op de blauwe aan/uit-knop om het apparaat in te schakelen

3.    Start de BluRay-speler

  1. Neem de Panasonic afstandsbediening en richt deze naar voren
  2. Druk op de rode aan/uit-knop om het apparaat in te schakelen
  3. Druk op de witte Netflix knop om Netflix te starten of plaats je BluRay disc.

Gebruik de Pioneer afstandsbediening om het geluid te regelen. Om een film of serie te selecteren of te pauzeren, gebruik je de Panasonic afstandsbediening.


Hoe kabel-tv kijken

Je kunt dezelfde tv-zenders bekijken als in je privéappartement. Volg deze stappen om kabel-tv te kijken:

1.    Start de versterker

  1. Neem de afstandsbediening van Pioneer en richt hem naar voren.
  2. Druk op de oranje aan/uit-knop om het apparaat in te schakelen
  3. Druk op de blauwe cirkelknop CBL om het TV-toestel te selecteren.

2.    De projector starten

  1. Neem de Epson-afstandsbediening en richt deze op de beamer (aan het plafond, in het midden van de kamer)
  2. Druk op de blauwe aan/uit-knop om het apparaat in te schakelen

3.    Start de Humax decoder

  1. Neem de Humax afstandsbediening en richt deze naar voren
  2. Druk op de aan/uit-knop om het apparaat in te schakelen

Je kunt de Humax afstandsbediening gebruiken om het volume en het kanaal te regelen.


Veelvoorkomende problemen oplossen

Video werkt niet

Als het scherm zwart blijft, volg dan deze stappen om het probleem op te lossen:

  • Controleer of "HDMI1" wordt weergegeven in de linkerbenedenhoek van het scherm. Als er niets wordt weergegeven, is de projector waarschijnlijk niet goed ingeschakeld: gebruik de blauwe aan/uit-knop op de afstandsbediening om het apparaat in te schakelen. Als er een andere ingang wordt weergegeven, pak dan de Epson-afstandsbediening en druk op HDMI1. Als de afstandsbediening niet goed werkt, kun je het apparaat ook inschakelen met een hardwareknop op de beamer zelf.
  • De versterker centraliseert alle video-ingangen en maakt vervolgens via één HDMI-kabel verbinding met de beamer. Zorg ervoor dat je het juiste kanaal hebt geselecteerd op de versterker (BD voor BluRay of Netflix, of CBL voor TV). Zet de versterker uit en aan als je nog steeds problemen ondervindt.
  • - Hoewel we onze bewoners vriendelijk vragen om niet aan de bekabeling te komen, is het mogelijk dat sommige kabels niet of verkeerd zijn aangesloten. Verander de bekabeling niet zelf en neem contact op met ons Solution Centre, tenzij je 100% zeker bent van wat je doet.


Het geluid werkt niet

Als u geen geluid hoort, kunt u het volgende proberen:

  • Pak de afstandsbediening van Pioneer en verhoog het volume een beetje, om te controleren of het niet gewoon gedempt is.
  • Als dit niet helpt, controleer dan het display van de Pioneer-versterker. Het display moet rechts een H tonen om aan te geven dat de HDMI-ingang wordt gebruikt als audiobron. Als hier iets anders wordt weergegeven, druk dan meerdere keren op de Audio Sel-toets in de rechterbovenhoek van de afstandsbediening, totdat het display de letter H weergeeft.
  • Probeer de versterker uit en aan te zetten.
  • Hoewel we onze bewoners vriendelijk vragen de bekabeling niet aan te raken, is het mogelijk dat sommige kabels niet of verkeerd zijn aangesloten. Verander de bekabeling niet zelf en neem contact op met ons Solution Centre, tenzij je 100% zeker bent van wat je doet.


Netflix werkt niet

Als Netflix niet werkt, kun je het volgende proberen:

  • Probeer de BluRay-speler uit en aan te zetten met de afstandsbediening.
  • Controleer of je een WiFi-verbinding hebt in de bioscoop of in je eigen appartement. Als er een internetstoring is, werkt Netflix niet.
  • Probeer de versterker uit en aan te zetten.
  • Hoewel we onze bewoners vriendelijk vragen om zich niet af te melden van het Netflix-account dat is geconfigureerd, bestaat er altijd een risico dat iemand dat wel heeft gedaan. Neem in dat geval contact op met ons Solution Centre.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren