Problemen met internetverbinding

Gewijzigd op Vr, 19 Jan, 2024 om 10:28 AM

Je internetverbinding wordt beheerd door het bedrijf SmartEye.


Als je problemen hebt met je verbinding kun je contact met hen opnemen via de volgende contactgegevens:


SmartEye / Student Internet

Tel: +32 (0)9 395 60 00

E-mail: support@smarteye.eu

Website: www.smarteye.eu


Vermeld steeds je gebruikersnaam, activeringscode of exacte adres met stad, straat, huis- en busnummer als je contact opneemt met de provider.

Hoe maak ik verbinding met WiFi?

Je hebt twee opties om verbinding te maken met het WiFi-netwerk in het gebouw.


Privé WiFi-netwerk

Als je in of vlakbij je eigen eenheid bent, kun je verbinding maken met je privénetwerk. Je vindt de netwerknaam, je gebruikersnaam en je wachtwoord op een sticker op je WiFi-toegangspunt.


Gedeeld WiFi-netwerk

Als je in een gemeenschappelijke ruimte bent, kun je verbinding maken met het gedeelde netwerk. Je hebt twee opties.


Er is een SmartEyeHotspot-netwerk. Met dit netwerk kun je verbinding maken zonder wachtwoord. Nadat je verbinding hebt gemaakt met het WiFi-netwerk, moet je je browser openen en naar http://hotspot.smarteye.be/ gaan om in te loggen. Je inloggegevens zijn dezelfde als die om verbinding te maken met je privénetwerk.


Indien beschikbaar, raden we je aan om het SmartEyeWiFree netwerk te gebruiken. Dit netwerk vereist dat je bij het verbinden je gebruikersnaam en wachtwoord invult, net als bij het verbinden met je privé-netwerk.


Als je op andere locaties bent waar deze netwerken beschikbaar zijn, kun je ook verbinding maken met je internetgegevens van thuis. We kunnen je echter alleen helpen met problemen die zich binnen je eigen gebouw voordoen.


Wat is mijn datalimiet?

Je kunt controleren hoeveel datavolume je nog hebt door in te loggen op het SmartEye-portaal. De inloggegevens om toegang te krijgen tot dit dashboard zijn identiek aan de gebruikersnaam en het wachtwoord dat je gebruikt om verbinding te maken met je privénetwerk.


Als je meer volume nodig hebt, kun je altijd naar dit portaal gaan en klikken op de knop "Extra volume" in de zijbalk. Zolang je binnen het fair use-beleid blijft (meestal 750 GB), kun je op deze pagina zonder extra kosten 10 GB extra toevoegen. Als oneerlijk gebruik wordt vermoed, moet je extra credits kopen of contact opnemen met de ondersteuning van SmartEye.


Hoeveel apparaten kan ik aansluiten?

Je kunt maximaal twintig apparaten verbinden met je persoonlijke login. Als je die limiet overschrijdt, worden apparaten mogelijk losgekoppeld. Om te zien welke apparaten verbonden zijn, log je in op het SmartEye-portaal en klik je op de menuoptie Volume/Verbindingen.


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren