Sonos geluidssysteem in de Skylounge

Gewijzigd op Vr, 19 Jan, 2024 om 11:38 AM

Op de bovenste verdieping van The Horizon vind je de Skylounge om te ontspannen en tot rust te komen, en de Library om rustig te werken of te lezen. Er is een Sonos-geluidssysteem om de boel op te vrolijken met wat muziek - en de Spotify-account is van ons.

Als je wilt weten hoe je de muziek bedient of veelvoorkomende problemen oplost, dan is dit het juiste artikel voor jou.


De muziek bedienen

 Je kunt de muziek alleen bedienen met de iPad die aan de muur is bevestigd, naast de verkoop- en koffieautomaat.

Om energie te besparen schakelt de iPad na een paar minuten automatisch uit (de muziek blijft wel spelen). Om de iPad aan te zetten, druk je op de ronde homeknop.

Onderaan het scherm vind je dan deze hoofdfuncties:

  • Mijn Sonos, om snel terug te gaan naar recent afgespeelde nummers of favorieten
  • Browse, om een muziekbron te kiezen (radiostation of Spotify) en je favoriete nummers te kiezen.
  • Kamers, om te schakelen tussen de bediening van de Skylounge of de Bibliotheek
  • Zoeken, om je favoriete artiest, nummer of genre op te zoeken in de Spotify catalogus
  • Instellingen, uitgeschakeld om configuratiefouten te voorkomen


Huisregels

We geven alle bewoners de mogelijkheid om hun favoriete muziek op te zetten. Houd rekening met deze regels om een aangename sfeer voor iedereen te garanderen:

  1. Zet het volume zacht en draai geen muziek voor 8:00 uur of na 22:00 uur.
  2. Probeer geen hardwareknoppen te bedienen of de iPad of luidsprekers los te koppelen: je kunt alles regelen met de app.
  3. Als je de enige bewoner van de ruimte bent, kun je de muziek afspelen die je wilt. Maar als andere huurders de ruimte gebruiken, houd dan ook rekening met hun voorkeuren.
  4. Houd in gedachten dat de Bibliotheek een ruimte is bedoeld om te werken, lezen, ontspannen in een rustige omgeving. Draai alleen geschikte muziek als alle aanwezige bewoners het ermee eens zijn.

Houd er rekening mee dat we dit extraatje alleen in The Horizon aanbieden, als proefproject. Als we merken dat bewoners elkaar of de apparatuur niet respecteren, kunnen we de service op elk moment stopzetten.


Tips en trucs

Misschien vind je deze opmerkingen en tips handig bij het gebruik van de geluidsinstallatie:

  • Als je niet precies weet wat je moet afspelen, ga dan naar Bladeren en vervolgens naar Spotify en kies een van de aangeboden afspeellijsten Daily Mix. Spotify genereert deze op basis van de muzieksmaak van alle gebruikers.
  • Voordat je een nummer of radiozender kiest, moet je ervoor zorgen dat je ze in de juiste kamer afspeelt. Je kunt linksonder in het scherm zien welke kamer is geselecteerd. Als je Bibliotheek ziet in plaats van Skylounge of andersom, ga dan eerst naar Kamers in het hoofdmenu onderaan, selecteer de andere ruimte en ga dan terug naar het vorige scherm om te beginnen met het afspelen van het nummer.
  • Als je de geluidsinstallatie gebruikt terwijl er meerdere bewoners tegelijk aanwezig zijn, probeer dan nummers die nog aan het spelen zijn niet te onderbreken. Door het pictogram met de drie puntjes rechts van een zoekresultaat aan te raken, kun je kiezen voor Volgende afspelen of Toevoegen aan wachtrij.
  • De "terug"-knop bovenaan het scherm kan niet worden gebruikt als neveneffect van de beveiligingsconfiguratie. Om terug te gaan naar het vorige scherm, kun je meestal je vinger van de linkerrand van het scherm naar het midden van het scherm slepen of omhoog over het scherm slepen. De pijlen op deze schermafbeelding geven de gebaren aan die je kunt proberen. Je kunt ook gewoon op een van de hoofdmenu-items onder aan het scherm tikken om terug te gaan.

Veelvoorkomende problemen oplossen

De muziek staat te hard

We hebben het volume van de luidsprekers beperkt, maar we wilden niet te streng zijn. Als je last hebt van het volume, bespreek dit dan met de andere bewoners in de ruimte. Je kunt het volume gemakkelijk verlagen op de iPad. Druk op het nummer dat wordt afgespeeld (rechts boven het hoofdmenu) en sleep de volumeregelaar naar links.

Als er regelmatig problemen zijn met het geluidsniveau dat door andere bewoners wordt ingesteld, kunnen we het algemene maximale volume verlagen. Neem contact op met ons Solution Centre als je denkt dat dit nodig is.


Mijn favoriete nummer of radiozender wordt niet afgespeeld

Helaas hebben we geen controle over de beschikbaarheid van radiostations of de Spotify-service. Probeer het later nog eens als je problemen ondervindt. Als het probleem zich blijft voordoen, neem dan contact op met ons Solutions Center.


Verschillende nummers spelen in dezelfde ruimte

Als je verschillende muziek tegelijkertijd hoort, heeft een andere bewoner waarschijnlijk de verkeerde luidsprekers gegroepeerd. Volg deze instructies om de groepen te herstellen:

  1. Ga naar het menu-item Kamers in de onderste hoofdmenubalk
  2. Je ziet nu hoe de luidsprekers zijn gegroepeerd. 
  3. Vink de luidspreker Bibliotheek A aan en druk vervolgens op de knop Groep. Deselecteer alle luidsprekers en selecteer vervolgens alleen de luidspreker Bibliotheek C (L+R).
  4. Vink nu de Skylounge C R luidspreker aan en druk vervolgens op de knop Group. Deselecteer alle luidsprekers en selecteer vervolgens alle andere luidsprekers met Skylounge in de naam.
  5. Je zult nu zien dat de speakers weer in twee groepen staan, met de juiste speakers erin. U kunt nu uw favoriete muziek selecteren.


Ik kan de muziek niet bedienen met mijn eigen apparaat

Dat klopt. Om te voorkomen dat bewoners de muziek van buiten de gemeenschappelijke ruimten kunnen bedienen en om een optimale servicekwaliteit voor het streamen van muziek te garanderen, hebben we besloten om de speakers op een privénetwerk te zetten dat alleen beschikbaar is voor de 

speakers en de kiosk iPad in de skylounge.


De iPad werkt niet

Controleer de volgende dingen als de iPad niet werkt:

  • Om energie te besparen gaat de iPad na een paar minuten in de stand-bymodus. Je moet op de ronde thuisknop klikken om de iPad weer aan te zetten.
  • Als dat niet werkt, controleer dan of de stekker nog wel aangesloten is achter het koffiezetapparaat.
  • Als de iPad al minstens 5 minuten op stroom is aangesloten en de iPad nog steeds niet tot leven komt door op de home-knop te klikken, neem dan contact op met ons Solution Centre.


De iPad vraagt om een ontgrendelingscode

Dit zou niet moeten gebeuren. Je kunt de gewenste functies in de Sonos-applicatie bedienen zonder de ontgrendelingscode. Sluit gewoon het scherm dat hierom vraagt. De beveiligingscode is aanwezig op het apparaat om te voorkomen dat de configuratie wordt gewijzigd of dat bewoners de iPad voor andere doeleinden gebruiken dan het bedienen van de muziek.


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren